Ez az írás nem a kamerák beállítási útmutatója, arról külön videók, leírások készültek. Ez csak egy hibaelhárítási lista, hogy hol csúszhat el a dolog, vagyis mire figyeljünk, ha a fent linkelt útmutatók alapján mégsem sikerül beállítani a készüléket.
Mire figyeljünk a felhős kamera beállításakor?
- A SIM kártyán legyen kiütve a PIN-kód. Ezt egy telefon segítségével tudjuk megtenni. A vadkamerák PIN-kódot nem tudnak kezelni.
- A SIM-kártya legyen aktiválva, ha újonnan vásároltuk.
- Ha a SIM-kártyánk feltöltős, és korábban vettük, győződjünk meg róla, hogy van-e rajta pénz és adatkeret (előfordulhat, hogy pénzt tettünk rá, de az csak lebeszélhető és adatkeret nincs rajta), és megcsináltuk-e a kötelező éves adategyeztetést.
- Ha a SIM-kártya rendben van, akkor a vadkamerán bekapcsolás után kell már legyen térerő és ki kell írja a szolgáltatót (csak még képet nem tud küldeni). Ha nincs térerő sem, a SIM-mel van a baj.
- Pontosan adjuk meg az APN-t, mely a SIM-kártyánk szolgáltatójától függ (Telekom, Yettel, Vodafone, áll egy APN-ből, egy Usernévből és egy Passwordből)! Boly kameráknál ezt a készülékmenüben írjuk be, vagy egy segédszoftverrel tesszük meg, UOVision kameráknál a Linckeazi weboldalán. Mindkét esetben, amikor nem a kamerába írjuk be kézzel, kapnunk kell egy kis beállítófájlt (TXT vagy BIN fájl, ez tartalmazza a netkapcsolathoz szükséges APN adatokat), amit az SD-kártyára kell másolni. Bolynál a GSM mappába, UOVisionnél a kártyán lévő mappák mellé, vagyis a főkönyvtárba/gyökérmappába.
- Ha nem ez az első kameránk, ügyeljünk rá, hogy a számítógép az új kamera beállítófájlját ne nevezze át. Ha pl. már van egy BG310-M.txt nevű fájlunk korábbról a Letöltések mappában és újat töltünk le, az már BG310-M(1).txt vagy BG301-M-2.txt lesz. Az ilyen átkeresztelt fájlokat a vadkamera nem fogja felismerni!
- Ellenőrizzük le a kamera menüjében, hogy valóban bekerültek-e az APN adatok a beállítófájl által!
- Figyeljünk arra, hogy a használt SD-kártya ne legyen nagyobb kapacitású, mint amit a vadkameragyártó megszabott. A legtöbb vadkameránál ez 32GB. Az előírtnál nagyobb memokártya használata esetén a kamera hibásan fog működni.
- Az SD-kártyát használat előtt helyezzük a vadkamerába és a menüből formázzuk le, így biztosan kompatibilis lesz a készülékkel. Rosszul formázott SD-kártya esetén a kamera hibásan fog működni.
- Ha régi SD-kártyát használunk, meglehet a kártyának már van valamilyen (logikai) hibája, amit az otthoni számítógépünk esetleg még tud kezelni vagy figyelmen kívül hagyni (emiatt úgy látjuk, semmi baja a kártyának), de egy jóval egyszerűbb vadkamera már nem. Ilyenkor hibásan fog működni. Ilyen hiba már attól is előfordulhat, hogy a számítógépből csak kirántjuk a kártyát leválasztás nélkül. Javasolt mindig leválasztani a kártyát, mielőtt kivesszük a számítógépből.
- Ha mindent jól csináltunk, de bent a házban próbálkozunk a vadkamera beállításával, ügyeljünk arra, hogy legyen elegendő 4G/LTE térerő. Ha a házban gyenge a jel, a kamera nem fog megfelelően működni (2G/3G nem szokott elég lenni).
- Még a felhőszolgáltatás használata előtt nézzük át a beállításokat a kamera menüben, nincs-e a letiltva, vagy rosszul beállítva valami.
- Értsd túl sok várakozás két kép között, vagy épp túl rövid várakozás (1-2-3mp – a kamerának ideje sincs képet küldeni, mert már készíti a következő fotót, vagy fordítva, ideje sincs képet készíteni, mert még küldi az előzőt).
- Letiltott működés bizonyos napokon, vagy napszakokban.
- Time-lapse ne legyen bekapcsolva.
- Mozgáskérzékelő (PIR) ne legyen kikapcsolva.
- Képküldéshez nincs-e túl nagy (eredeti) felbontás beállítva? 18 megapixeles képeket 5 másodpercenként nem fog küldeni a kamera.
- Ha a kamera nem küld képet, mindenekelőtt ellenőrizzük le, hogy a memóriakártyáján egyáltalán vannak-e képek? Ezzel kiszűrhetjük, hogy a készülék mozgásérzékelése, kamerája megfelelően működik-e, és csak a küldéssel van gond, vagy sem.
- Próbáljuk meg a készüléken a képek visszanézésekor manuálisan elindítani a képküldést. Ha nem megy, itt a vadkamera mutatni fogja a hibát (pl. ERROR=707, vagy valami hasonló), amiből már lehet következtetni.
Mire figyeljünk a emailküldős kamera beállításakor?
- A SIM kártyán legyen kiütve a PIN-kód. Ezt egy telefon segítségével tudjuk megtenni. A vadkamerák PIN-kódot nem tudnak kezelni.
- A SIM-kártya legyen aktiválva, ha újonnan vásároltuk.
- Ha a SIM-kártyánk feltöltős, és korábban vettük, győződjünk meg róla, hogy van-e rajta pénz és adatkeret (előfordulhat, hogy pénzt tettünk rá, de az csak lebeszélhető és adatkeret nincs rajta), és megcsináltuk-e a kötelező éves adategyeztetést.
- Ha a SIM-kártya rendben van, akkor a vadkamerán bekapcsolás után kell már legyen térerő és ki kell írja a szolgáltatót (csak még képet nem tud küldeni). Ha nincs térerő sem, a SIM-mel van a baj.
- Figyeljünk arra, hogy a használt SD-kártya ne legyen nagyobb kapacitású, mint amit a vadkameragyártó megszabott. A legtöbb vadkameránál ez 32GB. Az előírtnál nagyobb memokártya használata esetén a kamera hibásan fog működni.
- Az SD-kártyát használat előtt helyezzük a vadkamerába és a menüből formázzuk le, így biztosan kompatibilis lesz a készülékkel. Rosszul formázott SD-kártya esetén a kamera hibásan fog működni.
- Ha Gmailt használunk, alkalmazásjelszót kell csinálnunk a kamerához. A fő Gmail-jelszóval nem fog működni.
- A legtöbb szolgáltatónál az SSL titkosítást a küldéshez be kell kapcsolni ott, ahol megadjuk a kamerának a küldő emailcímet, smtp-szervert és jelszót.
- Ha mindent jól csináltunk, de bent a házban próbálkozunk a vadkamera beállításával, ügyeljünk arra, hogy legyen elegendő térerő.
- Még a felhőszolgáltatás használata előtt nézzük át a beállításokat a kamera menüben, nincs-e a letiltva, vagy rosszul beállítva valami. Értsd túl sok várakozás két kép között, vagy épp túl rövid várakozás (1-2-3mp – a kamerának ideje sincs képet küldeni, mert már készíti a következő fotót, vagy fordítva, ideje sincs képet készíteni, mert még küldi az előzőt).
- Letiltott működés bizonyos napokon, vagy napszakokban.
- Time-lapse ne legyen bekapcsolva.
- Mozgáskérzékelő (PIR) ne legyen kikapcsolva.
- Képküldéshez nincs-e túl nagy (eredeti) felbontás beállítva? 18 megapixeles képeket 5 másodpercenként nem fog küldeni a kamera.
- Ha a kamera nem küld képet, mindenekelőtt ellenőrizzük le, hogy a memóriakártyáján egyáltalán vannak-e képek? Ezzel kiszűrhetjük, hogy a készülék mozgásérzékelése, kamerája megfelelően működik-e, és csak a küldéssel van gond, vagy sem.
- Próbáljuk meg a készüléken a képek visszanézésekor manuálisan elindítani a képküldést. Ha nem megy, itt a vadkamera mutatni fogja a hibát (pl. ERROR=707, vagy valami hasonló), amiből már lehet következtetni.
Ha mindent kilőttünk a beállítási útmutatókból és a fenti hibalehetőségekből, és továbbra sem jutottunk eredményre, akkor érdemes felkeresni a boltot, ahol vettük, vagy a hazai forgalmazót.
Kulcsszavak:hiba, hibaelhárítás, képküldős, probléma, vadkamera
ÍRTA
Korecz Márk
Vadász, vadászíjász, terméktesztelő, blogger, kíváncsi, kritikus, ex-fotográfus, Infiray Ambassador. Nem trófeavadász, nem influenszer.