A Dacia jóárasított mini-terepjárója harmadik generációját kapja modern külsővel és belsővel. A cégnél korábban már lenyilatkozták, hogy az elérhető árú SUV-okban és off-roaderekben látják a márka jövőjét, és itt az első ékes példa.
Az új Duster továbbra is kapható lesz 4×4 hajtással, elődmodelljéhez képest pedig egy centivel nőtt a hasmagasság, ami kategóriarekord 22cm lett így. A korábbi Dustereket is azért szerették sokan a nagy hasmagasságon kívül, mert a terepszögei is jók. Elöl 30°, hátul 34° volt eddig, az újban 31°/36°, szóval nem fog leakadni egykönnyen. Ha mégis, az igencsak szemrevaló küllemű új Duster fényezetlen műanyagok várják a gazt és a földet. Műanyagokból egyébként egész sok újrahasznosított formában került a 2024-es Dusterre. Voltak olyan vagányak a tervezők, hogy egy Recycling logót is belesütöttek az érdekes textúrájú (láthatóan újrahasznosított) műanyag elemekbe az autó két oldalán.
A gép belseje meglepően modern, konkrétan designos, a fullosabb változatokban 10″-es infotainment kijelző, különleges üléshuzatok, közel féltucatnyi USB-C töltő, vezetéknélküli telefontöltő, gyári telefontartó (ezt is megértük!), ülés és kormányfűtés, 360°-os kamera és dőlésmérő, ügyes kiegészítőcsatlakozási lehetőségek (YouClip) fogadják a leendő tulajt. És persze tonnányi műanyag belül is, hiszen ez még mindig egy olcsó autó, már amennyire manapság mondani lehet ilyet. De, aki vadászik, az tudja, hogy ezeket a legkönnyebb takarítani, és ez bizony szempont.
Motorokat tekintve a dízelt immáron elfelejthetjük, benzines (1.2TCe, 130LE), valamint hibrid (1.6 szívó benzin + villanymotor), és benzin+LPG változat (1300km hatótáv) lesz a kínálatban.
Állítólag 10-15%-kal lesz drágább, mint a most kifutó modell, ami jelenleg 6.3-6.9mio Ft-ba kerül.
Nézzétek meg az alábbi videót, minden apró részletet bemutatnak erről a vagány autóról:
Vadász, vadászíjász, terméktesztelő, blogger, kíváncsi, kritikus, ex-fotográfus, Infiray Ambassador. Nem trófeavadász, nem influenszer.