Ami a retrósítás ellenére vitathatatlanul az új idők szelét mutatja, hogy az új Land Cruiser már hibrid motorral is várható, de egyelőre Európában egy 2.8L-es, 204LE-s turbódízel változat lesz rendelhető, nyolcfokozatú automata váltóval. A hibrid változat első körben az USA-ban debütál.
Az új platform 30-50%-kal merevebb az előzőnél, az offroadozást pedig olyan funkciók is segítik, mint a gombnyomásra ki-be akasztható első keresztstabilizátor (SDM). Ezen kívül terepfigyelő rendszer, terepre tervezett vezetési segédletek lesznek a tulajdonos szolgálatára, illetve a Land Cruiserek életében először elektronikus szervokormány.
A fotókról úgy tűnhet, mintha kétféle Land Cruiser is érkezne. Azonban ha jobban megfigyeljük, csak a lámpa más, ugyanis a vásárló választhat majd, hogy klasszikusabb kereklámpás verziót preferál, vagy a modern, fektetett lámpást. Állítólag Európában a kereklámpás verziót First Edition névvel illetik majd (ld. lent) és limitált széria lesz, párezer darabbal.
Az autó hétüléses verzióban is elérhető lesz. A méretei kérdésesek, mert egy magyar cikkben azt írják, hogy 498cm hosszú és 198cm széles, ami nagyobb mint a jelenlegi Land Cruiser, egy külföldi videóban viszont azt mondják, hogy a Toyota az új modellt 11 centivel keskenyebbre, és 3 centivel rövidebbre szabta, hogy javítsa a terepezési képességeit, és hogy élőben drámaian kisebbnek hat az új Land Cruiser, mint elődje. Bevallom a fotókon nekem is kisebbnek, kompaktabbnak tűnik.
Itthon azt írják, hogy árról egyelőre nincs információ, az USA-ban meg azt, hogy a Toyota szeretné szélesebb réteg számára elérhetővé tenni az új modellt, és “mid-50.000” dolláros kezdőárat emlegetnek. Összehasonlításképpen a jelenlegi Land Cruiser 87.000 dollárról indul kint. Ha ezt veszem alapul, akkor 37%-os árcsökkenésről beszélünk. Itthon a Land Cruiser jelenleg 25 millió Ft-ról indul listaáron, akkor ez vajon 15-16 millió lesz? Az bizony “melós pickup” ár manapság!
Érdekességként megemlítendő, hogy az eredeti, kocka, dobozos Toyota Land Cruiser 70 még ma is nagyon népszerű Ausztráliában és még jónéhány országban, ezért a Toyota jelenleg is gyártásban tartja 1984 óta. Az elmúlt 39 évben most megkapja eddigi legnagyobb vérfrissítését: új fényszórók, újra a kasztniból kiálló irányjelzők, áttervezett belső, okostelefonhoz kapcsolódó 6.7″ érintőkijelző, illetve olyan vezetéssegítő rendszerek, amikre a retró 70-es eddig immunis volt. Nem kell azért olyan nagyon hátra hőkölni: automata fényszóróról, táblafelismerő rendszerről, és sávtartó automatikáról beszélünk csupán. Ja és opcionális automata váltóról, mert eddig az sem volt.
Vadász, vadászíjász, terméktesztelő, blogger, kíváncsi, kritikus, ex-fotográfus, Infiray Ambassador. Nem trófeavadász, nem influenszer.