Az új design lényegesen szögletesebb, mint az eddig megszokott, az eleje leginkább az F-150-re hajaz. A fényszórókat mátrix-LED-del is lehet majd rendelni, ami “kikerüli” a szembejövő forgalmat. A pickup méreteiről egyelőre nem adtak információt, de bizonyára akkora marad, mint az elődmodell, csak a kerékűr és a nyomtáv nőtt meg pár centivel. Az alvázat a Ford teljesen újratervezte, ami által nem csak a menettulajdonságai javultak az autónak, hanem több lett a hely a motortérben az újjonnan elérhető 3.0 V6 dízelmotornak, ami elméletileg megegyezik a 250 lóerős egységgel az F-150-ben. De lesz 2 literes, négyhengeres dízel is szimpla vagy dupla turbófeltöltővel, illetve 2.3L turbós, négyhengeres benzines változat. Ami a váltót illeti, 6-sebességes manuális, vagy 10-sebességes automata lesz a kínálat.
A belső tér is gyökeres átalakulást mutat, melyből a legnyilvánvalóbb újítás a hatalmas, vertikális kijelző a műszerfalon.
És azt tudtad-e, hogy a Nissan Navara eltűnt Európából? A Nissan a zsugorodó európai pickup-piacra hivatkozta bezárta a barcelonai gyárát, ahol a Navarát gyártották. Ez év elején bár megújult a modell, de már Thaiföldön gyártják, az európai Nissan képviselet pedig úgy döntött, nem hozza be a kontinensre már. Hasonló sorsra jutott a Navarára épült Mercedes X-osztály, és a Renault Alaskan is.